ZŁY ROMEO - LEISA RAYVEN [PREMIEROWO]



Tytuł: Zły Romeo
Autor: Leiza Rayven 
Tytuł w oryginale: The Bad Romeo
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 29.03.2016 
Liczba stron: 432
Kategoria: literatura młodzieżowa
Cykl: Starcrossed

Cassie była uroczą dziewczyną z wielkimi ambicjami. Piekielnie zdolny Ethan miał reputację złego chłopca. Zagrali Romeo i Julię – i zmieniło się wszystko. Wielka miłość, jak w dramacie Szekspira, była im pisana. Jednak „zły Romeo” złamał „Julii” serce... Kilka lat później grają razem na Broadwayu. Gdy spotykają się na scenie, są zmuszeni do konfrontacji z własnymi emocjami. Ethan próbuje odzyskać zranioną Cassie, jednak oboje w niczym nie przypominają siebie sprzed lat...  
Czy kiedy kurtyna opadnie, ujawnią, co tak naprawdę kryje się w ich sercach?

 Sześć lat wcześniej
Cassandra Taylor postanowiła spróbować swoich sił i rozwinąć pasję jaką jest teatr. Tym sposobem znalazła się na przesłuchaniach do szkoły teatralnej Grove, która cieszy się dużą sławą i uznaniem. Tam poznaje tajemniczego chłopaka, z którym zaczyna nawiązywać kontakt. Ethan jest typem samotnika, który nie grzeszy byciem miłym. Pomiędzy nimi da się wyczuć jakąś niezwykłą energię, która okazuje się zbawienna na scenie, ale czy w życiu prywatnym również?

Obecnie
Zarówno Cassie jak i Ethan są już dobrze znanymi aktorami. Po 3 latach dochodzi do ich spotkania na broadwayowskiej scenie. Dla Ethana jest to szansa na odzyskanie dziewczyny, którą zranił kilka temu. Cassie jest rozdarta - z jednej strony bardzo za nim tęskni i nadal go pragnie, z drugiej jednak nie może zapomnieć o niekończącym się cierpieniu oraz złamanym sercu. Czy miłość wygra z nienawiścią?


Kiedy zobaczyłam okładkę, tytuł i opis książki stwierdziłam - "To będzie dobre".
Kiedy ją czytałam myślałam - "Ile jeszcze do końca?".
Niestety. Dlaczego? Już wyjaśniam.

Nie owijając w bawełnę - większość książki to m.in.: 
-sceny erotyczne
-seks
-podteksty
-różne bardzo nieapetyczne stwierdzenia 
-wywody bohaterki odnośnie męskich części ciała Ethana (przekazane bardzo wprost)
-jej narzekania, że jest dziewicą i jak bardzo pragnie Ethana 
-i inne rzeczy w tym rodzaju

 Jak pisałam wcześniej książka ma rozdziały o tym, co dzieje się obecnie oraz 6 lat wcześniej.
Te pierwszejeszcze nawet okej. Denerwowało mnie w nich jednak coś typu "Kocham go i pragnę, ale w sumie też go nienawidzę i nie wiem co mam robić, a on nagle jest wszędzie tam gdzie ja" itp, czyli stosunkowo częsty schemat w młodzieżówkach, który w tym wypadku mi przeszkadz. Natomiast rozdziały z wcześniejszych lat naprawdę szkoda mi komentować. Wydaje mi się, że to co wyliczyłam wcześniej powinno wystarczyć. 
 Liczyłam też na wplecenie do fabuły teatru - jakichś "kulis", opisów, może historii, prób. A dostałam go niewiele i w dodatku były to raczej opisy tego, jak bohaterowie ćwiczą sceny erotyczne do przedstawienia. No nie do końca o to mi chodziło.
 Jedyną rzeczą, która ratuje tę książkę jest jakieś 20/30 ostatnich stron, gdzie faktycznie widać walkę o miłość, pragnienie i piękne uczucie, które pomimo czasu i przeszkód nadal trwa, nawet jeśli trzeba o nie walczyć
 Samą książkę czyta się szybko i gdyby nie masa scen erotycznych i tego wszystkiego co wymieniłam wyżej, zapewne również naprawdę przyjemnie. 

 Czy sięgnę po kolejne tomy? Nie wiem. Z jednej strony nie widzi mi się czytać kolejnego erotyku dla młodzieży, z drugiej jednak jestem ciekawa czy będzie w nich widoczny progres autorki.
 Czy polecam? Nie bardzo. 
 Jednak oczywiście każdy ma inne gusta czytelnicze i każdy ma prawo do własnego zdania, dlatego jeśli czytaliście tę książkę, chętnie poznam Waszą opinię. Jak ktoś z Was jest odmiennego zdania to bardzo się cieszę, że się nie zawiedliście tak jak ja i z chęcią poczytam, dlaczego tak uważacie, więc zapraszam do komentowania!

Za książkę bardzo dziękuję:

Udostępnij ten post

14 komentarzy :

  1. Ja to właśnie czytam, ale po angielsku i w sumie dobrze sie jak narazie bawie czytając i tego właśnie aktualnie potrzebowałam. Po polsku bym jednak tych wszystkich opisów nie zniosła 😅

    OdpowiedzUsuń
  2. Przed chwilą przeczytałem pozytywną opinię na temat tej książki i stwierdziłem, że nie to nie dla mnie. Twoja jest negatywna, ale aktualnie stwierdzam, że chcę ja przeczytać haha. Napiszę do wydawnictwa czy mogliby mi wysłać jeden egz., ponieważ wolę kupować lektury, które wiem, że na 100% mi się spodobają :D

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha jak pisałam - warto wyrobić sobie swoją opinię:)
      Czekam na relacje!

      Usuń
  3. Książki raczej nie kupię, ale myślę, że jak z czasem pojawi się w bibliotece to pewnie po nią sięgnę, bardzo przydatna recenzja i za to Ci dziękuję!
    Pozdrawiam Natalia z bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie właśnie najbardziej zainteresowała koncepcja wplecenia w książkę teatru i jak tylko przeczytałam opis, który właśnie to zapowiadał od razu zapragnęłam ją przeczytać. Jednak teraz, gdy napisałaś, że ten wątek jest licho rozwinięty, będę musiała się jeszcze raz zastanowić, czy warto ją kupić.:)
    Pozdrawiam!

    http://oddam-ci-ksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To własnie jedna z rzeczy na której najbardziej się zawiodłam:(

      Usuń
  5. Wczoraj przyszła do mnie ta książka i w sumie chyba za niedługo po nią sięgnę żeby się przekonać czy mi się spodoba :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już po opisie wiedziałam, że to nie książka dla mnie. Ta recenzja mnie w tym utwierdziła. Pozdrawiam !

    http://kochajac-ksiazki.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi jak coś, czego nigdy nie przeczytam. :D
    Z takich młodzieżowych erotyków jak na razie podobał mi się jedynie "Układ" Elle Kennedy, ale nie czytałam jeszcze kolejnych tomów tej serii.
    Buziaki!
    Zapraszam na mój kanał na YT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powiem, żebyś dużo traciła :D
      "Układ" mam w planach:)

      Usuń